Nie chcesz pominąć najnowszych wydarzeń? Zachęcamy do śledzenia profilu naszej firmy na portalach społecznościowych:

Recertyfikacja Systemu Zarządzania Jakością

Na podstawie przeprowadzonego auditu recertyfikacyjnego Lloyd's Register Quality Assurance potwierdził wdrożony i stale rozwijany przez naszą firmę System Zarządzania Jakością. Utrzymany certyfikat obejmujący Odbiór, segregację i recykling odpadów z tworzyw sztucznych. Działalność handlową w zakresie sprzedaży surowców, przetworzonych materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych spełnia w pełni wymogi procedury ISO 9001:2008.

Funkcjonowanie Systemu pozwala nam na bieżące monitorowanie procesów przetwórczych i produkcyjnych oraz zapewnienie wysokiej jakości wyrobów, zgodnych z życzeniami klientów.

Dowiedz się więcej:


Nowa odsłona Argusjm.pl

Z przyjemnością witamy w nowej odsłonie naszej strony internetowej. Poza przejrzystą szatą graficzną, zadbaliśmy także o Państwa wygodę – do dyspozycji oddajemy ulepszoną nawigację i rozwiązania, dzięki którym dostęp do informacji będzie szybszy i bardziej intuicyjny. Nie zapomnieliśmy także o użytkownikach mobilnych, którzy od dziś mogą korzystać z wersji strony przystosowanej do smartfonów i tabletów.

Stworzyliśmy osobne, dedykowane działy oraz rozszerzyliśmy wpisy w już istniejących. By pozostawać na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami, zapraszamy do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych.

Mamy nadzieję, że pobyt na stronie spotka się z Państwa pozytywnym odbiorem i spełni wszelkie oczekiwania.


Zmiana naliczania VAT

Od dnia 1 października 2013 r., w związku ze zmianami w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, modyfikacji uległ sposób naliczania oraz odliczania podatku VAT w obrocie surowcami wtórnymi.

W stosunku do części towarów wrażliwych (dodatkowe towary z grupy wyrobów stalowych i odpady oraz surowce wtórne) stosowany będzie mechanizm odwróconego VAT. Oznacza to, że za rozliczenie podatku odpowiadać będzie nabywca, a nie dostawca.

Przy wystawianiu faktur za odpady oraz surowce wtórne (aglomeraty, regranulaty, przemiały z tworzyw) należy na fakturze VAT umieścić kod PKWiU.

Najczęściej stosowane przez naszą firmę kody to:
- 38.11.52.0 – Odpady z papieru i tektury,
- 38.11.55.0 – Odpady z tworzyw sztucznych,
- 38.32.32.0 – Surowce wtórne z papieru i tektury,
- 38.32.33.0 – Surowce wtórne z tworzyw sztucznych.

Zgodnie z tymi nowelizacjami zmianie uległ podatek VAT między innymi na popularną folię LDPE (PKWiU 38.11.55.0) – od 01.07.2011 r. występującą pod kodem odpadu 15 01 02 (opakowania z tworzyw sztucznych).

Oprócz tego dostawca surowców nadal jest zobowiązany do umieszczenia na dokumentach potwierdzających zbycie ww. odpadów adnotacji o obowiązku rozliczania podatku przez nabywcę: „ODWROTNE OBCIĄŻENIE” oraz do zastosowania stawki VAT „NP.” – nie podlega opodatkowaniu przez sprzedawcę (nowelizacja w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 11.12.2012 r. nr 1428).

W praktyce, od 1 października 2013 r., wszystkie surowce wtórne są rozliczane ze stawką VAT "NP." – nie podlega opodatkowaniu przez sprzedawcę.


Certyfikat zarządzania jakością

Z radością informujemy, że od dnia 14 maja 2013 r. nasza firma posiada certyfikat zarządzania jakością ISO 9001:2008, zatwierdzony przez Lloyd's Register Quality Assurance.

Nie byłoby to możliwe bez wsparcia właściciela i zaangażowania wszystkich pracowników. A wszystko po to, aby jeszcze lepiej spełniać potrzeby naszych dostawców i odbiorców.


Nowe biuro

Pragniemy poinformować, że od lipca 2013 r. przenieśliśmy się do nowego budynku. Nasz adres się nie zmienił – siedziba firmy nadal mieści się na ulicy Stoczniowców 8 w Rumi Janowie, jednak biuro się rozrosło.